tisdag 24 maj 2011




Jag besökte ett "Raw Food ställe" igår. Jag har ätit väldigt dåligt (inte lite) den senaste tiden pga stress. Känner nu att jag behöver lite nyttig mat. Jag provade "Pizzan" enl bilden ovan. Den var överraskande god! Speciellt själva bottnen och krämen ovanpå. Framförallt blev man mätt! Inte helt väntat. Och det är sådan mat som inte triggar igång något, utan när man ätit sig ohungrig så vill man inte ha mer. Fantastiskt! Hade köpt en efterättskaka av nyfikenhet och en liten tvekan om att jag kanske inte skulle bli mätt? Den var överflödig kan jag säga!

Tyvärr är Raw Food konceptet för en totalt matlagningsointresserad som jag aningens för kopmplicerat och ingridienserna finns inte hos lokala handlarn och där de finns kostar de mycket!
Dessutom delas inte min passion för god/nyttig/annorlunda mat av restan av familjen.

Stället jag var på var iaf mysigt! Och välbesökt. Tyvärr av en ganska nischad grupp. Mest kvinnor med en säregen stil, tänk foträta skor - över hela kroppen, typ. Säkert inte direkt brasilieanskt vaxade. :s Vad nu det kan ha med någonting att göra.
En dam stack dock ut. Hon hade något chickt på sig med matchande väska. Byxor som skar upp mellan där det skulle ha funnits skinkor, så som det kan göra på avmagrade damer som inte är purunga. Klapprande klackskor. Var tjenis med ägaren. Hon såg väldigt bekant ut, och jag undrar om hon inte setts på TV. "Skånefruar" kanske?

Inga kommentarer: