lördag 28 februari 2009

Vid 8-tiden när ni, förmodligen, låg i era (eller andras) sängar och sov (inga vidare spekulationer) mer eller mindre gott, var jag ute på långpromenad. Så jag vet att berätta att idag är det vår! Solen skiner! Och värmer faktiskt även en smula. Hade nu min kamera funkat i moben så hade ni återigen fått se bilder på de där vintergäcken och snödropparna som man får se varje år vid den här tiden. Men det slipper ni nu alltså.



När jag gick där med P3 i lurarna kom jag att tänka på att det var förskräckligt länge sedan jag hade fest! Tänkte vidare att det hade varit kul att ha en jättefest! En sådan där med hyrd lokal och dj och karaoke och bar och hela kitet!! Med alla jag känner! Nya och gamla vänner. Sen tänkte jag att de jag känner och tycker (har tyckt/kommer tycka) om, är väldigt olika. Jag vet inte om jag funkar som det enda kittet som håller ihop allt. Det funkar i min känslovärld, men gör det det i verkligheten?

Kravet på en sådan fest är att någon annan fixar! Någon annan fixar maten, någon annan håller iordning. Någon annan torkar spyor och avstyr bråk och peppar sårade och försvarar mig. Så jag slipper. Så jag också bara kan få festa loss och ha så jävla skitkul som det bara är möjligt!

Vilken utopi!
Men ändå.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det hade ju varit underbart. Tänk dig när Lassie och Stanley äntligen får träffas och snacka om Ronnie James dio.

Miss Ann Passad sa...

Ja jag vet!! Det hade kunnat bli hur kul som helst!

Men jag vet inte...