fredag 27 februari 2009

I dag hade jag inte mycket alls att göra på praktiken. 2 pyttegrejer och en hallådär med en tjurig gubbe som förresten ändå inte ville vara med på bild (i frimärkstorlek). Nähä. Försökte komma på andra saker att göra men allt sket sig. Något får vänta till nästa vecka. Fick gå 2 tim tidigare, och det var rätt gött en fredag. Men jag hoppas det inte blir för mkt dötid. Skulle väl vara det som är negativt med att jobba på en liten lokaltidning..

Det bjöds på frukost idag. Och det var ju najs! Efter mitt pyttejobb var jag å käka lunch. Idag blev det asiatisk buffé. I like.
Ö h t är jag otroligt hungrig och sugen och matfixerad nuförtiden. Jag slår vad att det är de där jä-a pillerna! Hoppas verkligen att även det "går över"! Har inte tid att träna heller när man jobbar så långa dagar.

Upps! Nu är vi allt på väg att sktiva ett surt inlägg igen!!

Något annat.

Inne bland klädhängarna i damklädesbutiken sitter gnälliga barn med feberblanka ögon nerbäddade i varma vagnar, medan deras mördrar stressar runt bland de slavsydda kläderna. Mammorna passar på när de är hemma med sjukt barn. När ska de annars hinna förnya sin vårgarderob, bättra på sitt självförtroende, hoppas på respekt från kollegerna, ha något att tala om och bråka med sin man om? Och tänk om någon tycker man är ful? Alla andra är ju så fina! Och hur var det nu man gjorde när man log? Hur var det nu man gjorde när man skrattade sådär ända från magen? Sådär opassande högt, så alla kan se in i munnen på en. Och rynkorna träder fram.
"Nej nej lille vän, inte bli ledsen nu.. mamma ska bara in och ha en kräm jag läste om häromdagen, sen ska vi hem! Mamma lovar! Så får du en glass sen!"

Inga kommentarer: