lördag 28 februari 2009

I dag

I dag tog jag bilen och stack iväg. Det är så skönt! Jag älskar att köra min lilla röda! Och man sjunger ju så bra i bilen! Om jag nån gång kör av vägen och polisen undrar hur det gick till, så säg att jag tittade på rovfåglar! För så var det antagligen. Kan ha varit nåt rådjur eller nåt sånt också...
Körde först in till Trelleborg. Parkerade olagligt så jag fick skynda på mitt ärende där.
Sedan till Malmö och lämna in trasig telefon (grrrr).. Hade tänkt vara arg! Men så var det lite kö. En unge stod och sjöng singstar så det värmde i hjärtat och skar i öronen. Plöstligt öppnas skjutdörrarna och Dave Grohl kommer in!!!! Jag stirrar och undrar om han inte har en bekännelse åt mig.... Men han skyndar in på toa. (???)
Då blir det min tur. (Och Daves fortsatta öde glöms bort)Killen i servicedisken har stora hundögon och en blick som får mig att vilja beklaga honom för att jag kommer här med min dumma dumma telefon på hans dumma dumma jobb. Han säger att det varit mkt fel på de här telefonerna. (grrrrrrr!!!!) Men att han ska uppgradera mjukvaran. Det brukar hjälpa i 70% av fallen. Ok. Det tar ca 6 min så jag kan väl gå in i butiken så länge? Smart! 7 min senare kommer jag ut med en sprillans digitalvåg! (För givetvis måste det vara fel på min gamla.. SÅ mkt har jag väl inte ätit på sistone...)
Iaf ser han ännu sorgsnare ut nu och jag förstår ju att det inte hjälpte med den där uppgraderingen. Nähä. 4 veckor ska det ta att fixa det. Jaha. Tack då.
Så jag kör till Wessels som det heter och alltid kommer att heta i Malmömun. Glömde visst att jag skulle bojkotta coop pga av att de dissar skånemejerier... Men jag skulle in å äta och där har de asiatisk buffé. (Och det är ju inte på coop.) Samma som igår. 59 pix! Rekommenderas för dem med bil Och ingen telefon hade jag ju heller så ingen kunde ringa och fråga var jag blev av. Frihet! >Köpte en luvjacka och ett linne. Och godis.
Och ikväll blir det melodifestival. Och Marias eviga ögonblick. Sen är det söndag. Och sen är det måndag.
Och jag har varit på märkligt gott humör idag!

Inga kommentarer: