fredag 29 augusti 2008

Första intervjun!

Nu har jag gjort min andra läxa, som inte ska vara färdig förrän på onsdag, Men jag var ledig i fm å tänkte: "få det överstökat"! Läxan bestod av att ringa en valfri journalist med minst 5 års erfarenhet. Fick ett infall och tog reda på ett nr. Gick runt i lägenheten och var nervös. Skrev ner vad jag skulle säga. Var tvungen att ta en cig... Fy vad läskigt! Ringde till sist. Kom fel... Ringde ett annat nr. Kom fram.
Hon hade inte tid. "Återkom efter lunch" "Ok" stammade jag, skiiiit nervös! Och sen nästa tanke "Shit, mina lektioner börjar ju då"..
Men det ordnade sig. Ringde igen...Fick smita ut till bilen, ville vara i fred.. Hon hade inte tid..nu heller.. "Återkom om en halvtimme". "Ok" svarar jag snällt. Får springa ifrån lektionen igen. Tur att läraren är förstående.. Ut till bilen, slå numret.. Upptaget! Väntar - ringer. Och NU så. Stammar snabbt fram mina fem frågor. Fy vad hemskt! Åh vad bra att det är gjort!
Tack Carin Hjulström-Livh!

4 kommentarer:

Bakmonstret sa...

En spark i ändan av sig själv behövs ibland =)

Anonym sa...

ja vad skönt då var du klar med den läxan de är skönt att ligga lite före....Ha de bra och sköt om dig kram kicki

Anonym sa...

Det klarade du bra, säkert! Å kisarna e sååååååå vackra, snart kommer jag o förpestar deras liv under en dag ,mmed krävande kel etc...ja kanske stackars colin oxå
kram/linda

Miss Ann Passad sa...

You're Wellcome! :)