fredag 29 augusti 2008

Skolrapport!

Nu har jag snart gått en skolvecka. Fantastiskt roligt! Denna veckan har bara varit en mjukstart iofs... Men vi har redan haft en läxa genom att vi skulle skriva en fiktiv tidningsrtikel om "Den nya klassen på j-linjen" typ... Max 2000 tecken inkl blanksteg.
Min blev väldigt krystad.. men vafan..jag är där för att lära mej!
Klassen är en ganska homogen grupp, där den yngsta är 22 och den äldsta är 31. Alla har högre studier i bagaget och nästan alla har varit ute och rest/bott utomlands i perioder.
Och så är det jag.
Men det verkar vara en jättefin klass, och jag gillar många av dem redan! Jag får lära av dem framöver. Kanske rentav jag kan lära dem något också?

Vi har en läxa till onsdag: att ringa en journalist, gammal i gamet, och intervjua denne.... :s

C ya!

2 kommentarer:

Bakmonstret sa...

Kul att det går bra!
Vad har du som inte dom andra i klassen har?
Du är DU, och det är mer än tillräckligt, du har varit med om massor och gjort massor som dom säkerligen inte har gjort.
så släpp den där tanken med "och så är det jag" med en gång...

Men jag är sååå glad för din skull!

Anonym sa...

ja vad kul att de känns bra första veckan har de börjat bra så brukar de bli bra...ja du du har livserfarenhet och ett stort intresse+att du är duktig och skriva vad jag kommer ihåg...Lycka till nu och sköt om dig kram kram kicki