onsdag 28 september 2011

Gymmat!

Idag har jag "bara" gymmat "som vanligt", utan PT.
Jag tyckte dessutom det var riktigt KUL! Vilket förvånar mig. För 15 år sedan fick jag en OD på styrketräning på gym. Hade då gymmat 5 dgr i veckan 1 ett år. Sedan dess har jag knappt velat se åt ett gym, även om jag gjort något halvhjärtat försök.
Men det här är värsta lyxen! I o m mina oregelbundna arbetstider så kan jag träna mitt på dagen och då är där inte mycket folk alls! Jag har i stort sett hela gymmet för mig själv inkl 3 instruktörer! :))
Mitt upplägg nu ska på ett ungefär se ut som följer:

Mån: Träning enl PT.
Tis: Cardio, typ en runda i skogen, simma eller annat.
Ons: Vanlig gymträning
Tors: samma som tisd
Fred: Cirkelträning när tiden passar, annars samma som onsd.

Allt om jag kan beroende på min arb tid, annars får jag skjuta på det fram eller bak i veckan.
Tänker även på vad jag äter. Får inte äta för lite, men mer grönsaker/frukt, lite lagom protein och ännu mindre kolhydrater. Typ.
Måste hitta bra lösning på mat på jobb... :s

Jag tänker inte heller hålla på att väga/mäta mig här hemma, utan väger mig på den där vågen som mäter kroppssammnsättning 1 gång i mån istället.

När jag gjort framsteg ska jag ha en belöning. Nåt nytt klädesplagg eller en spa behandling av något slag.

Förväntansfull! :))

Inga kommentarer: