onsdag 23 juni 2010

Äntligen!

Har fått svar på ett binjuretest jag gjort. Svaret var att jag har uttröttade binjurar. Detta leder till alla symtom jag har. Men nu har jag fått preparat mot det! Det finns ju hjälp!! Hurra!

"Typiska symtom vid sviktande binjurar/kortisolbrist är att man inte svarar som man ska på behandling med sköldkörtelhormon, extrem trötthet och känsla av svaghet (särskilt vid stress, infektion, träning etc), lågt blodtryck, yrsel (särskilt när man går från liggande eller sittande ställning till stående=ortostatisk reaktion), lågt blodsocker (hypoglykemi med socker- och saltsug), viktnedgång/undervikt, depressiva besvär och ångest, svårt att somna, allergier och upprepade infektioner, mag- och tarmproblem, illamående, kalla händer och fötter, svettningar, mörka ringar under ögonen, pigmentering, torr och tunn hy, förlust av kroppshår, muskel- och ledvärk, försämrat minne och förvirring, långsam Akillesreflex etc."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Jag är en mamma på 34 år som länge har haft liknande symtom, ska nu göra en belastning på binjurarna efter man upptäkt ett lågt kortisolvärde. Jag undrar vilken diagnos du ha,och om det är livslång medicinering.Skönt för dig att dom hittade felet
mvh Veronica