fredag 23 april 2010

Orkar inte inte orka längre!

Det värsta man kan vara i vårt moderna samhälle är trött.
När man ständigt ska vara alert, kvick, energisk, organisatorisk och felfri.
Att ha många bollar i elden och järn i luften...
Jobba som fan och tjäna pengar så du kan spendera, hålla igång världsekonomin och samtidigt vara snygg smart och ha en aktiv fritid. Att dygnet bara har 24 timmar där du är tänkt att sova en del av dem hör likosm inte hit. Man måste kunna prioritera och organisera.

Jag orkar iaf inte. Jag vaknar trött. Gäspar mig igenom förmiddagen fram till lunch då jag gärna tar en tupplur. Mer än så faktiskt. Jag kräver det. Men får det sällan. Kan nästan få mig att gråta när jag inte får vila när jag är trött. Skulle jag få möjlighet till en liten nap får jag ta den i smyg. För det är fult. Slött.

Sedan zombiegår jag fram till det är dags för tv-stunden i soffan. Där jag somnar. Innan jag går och lägger mig för natten.

Så här trött blir när jag är arbetslös och inte egentligen har så mkt att göra,.
Hur fan ska jag då orka jobba åtta timmar om dagen????
Och i ansökningarna ska jag skriva hur fantastiskt pigg och alert och välorganiserad jag är.

Eller hur?
Gonatt.

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Exakt så känner jag också! Fast jag känner likadant oavsett om jag jobbar eller inte... I lördags vaknade jag först kl 10. gick upp och åt två mackor. Drack ett stort glas vatten och gick på toa. Sen hann jag kolla mina mail innan jag somnade igen. Sov till kl 14 ungefär. Gäspar inte så mycket längre men ögonen är så tunga. Sen gick jag som en zombie några timmar sen somnade jag för natten. Sjukt är det... Väntar också på att bli "utredd"...

Miss Ann Passad sa...

Kolla upp din sköldkörtel! Det ska jag!