tisdag 13 april 2010

Lurad!

Ibland känner man sig lurad.
Exempel från de senaste dagarna:

* Ringer för att få bytt till sommardäck. "Du har bara 2 mm däckdjup kvar", mässar rösten i andra ändan, "gränsen går på 1,6 mm"-
Fine, men vi har köpt nya däck VARENDA SÄSONG!!!!!!!!! Det kan väl för fan inte stämma??? Tror ni vi kör rally eller??
Nä, denna gången får det gå som det går, det blir inga nya däck för 2900 kr st!!

* Köper sprillans ny mobil. Är en del grejer jag inte blir klok på. Går in till en mobilaffär för att jag antar att de som jobbar där kan något om mobiler. Den första trycker runt på knapparna på min telefon och snackar en massa skit. Men egentligen vet han ju inte.
Går in på nästa ställe. Samma där, fast han säger lite andra grejer. Gemensamt för de bägge är iaf att "Det är bara att gå in och uppdatera mjukvaran, det vet du hur man gör va?´Det är enkelt, det måste man göra."
Ok. Jag har gjort det ett antal gånger nu. Jag tror inte det det blev rätt. Och jag vet fortfarande inte vad jag har gjort eller varför jag skulle göra det. Telefonen är ju splajs ny på marknaden vafan finns där som är så viktigt att uppdatera redan?!
Och det jag ville ha hjälp med egentligen är fortfarande inte åtgärdat.

* Går in på ett make-up ställe. Ber om lite sminkråd utav den som jobbar där och som jag antar vet något om sådant. "Bruna nyanser" svarar hon tvärsäkert. "Absolut inte grönt." "Nähä, vad synd" svarar jag, jag som gillar grönt. "Jo men du KAN ha grönt, i vissa nyanser." Hur var det nu? Absolut inte eller kan ha? Hmmm.
Men jag blir sugen och hon visar ett set med olika nyanser i brunt som ser ok ut. Men när jag kommer hem visar de sig vara rosa och brons! Högblankt! Tro mig, det såg inte ut så i affären! Nåja, jag får väl prova på ordentligt också.
Bara för att kolla gick jag in till ett annat make-up ställe och frågade samma sak. Hon rekommenderade mörk plommon med ngn ljusbeige. Jaha.

Lurad eller? Bara naiv?

1 kommentar:

jayne sa...

Ja....både och....???
Det där med mobilen tycker jag är konstigt. Man köper den i en affär men de kan sedan inte hjälpa en med dem...Har varit med om samma...märkligt.
Kan vara samma med datorer...
Hmmmm