söndag 13 september 2009

Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren?



Det här är en uppmanade bild från 1950-talet. (Fantastisk!) Trettio år senare när jag kom ut i arbetslivet var åsikterna fortfarande desamma. Nu för tiden är det bara positivt att hoppa från ställe till ställe och det är väl bara en tidsfråga innan guldklockebegreppet avskaffas och glöms bort. (Thank God.)

Jag är en äkta hoppjerka. ( Tänk jag hade ingen aning om att det var en man! "Hopp-Jerka".) Skulle ju också kunna betyda en som inte slutar HOPPAS!
Brukar säga att jag är inkonsekvensen personifierad. Det gäller inte bara jobb, det gäller allt! Jag kan byta ideal som andra byter partners utan att skämmas ett dugg. (Jo lite då, ett av mina ideal är ju att vara trogen mina ideal).


Jag har haft ca 30 olika jobb och jag har bott på ca 35 olika adresser i mitt liv. And counting. Inte så konstigt kanske att man har svårt att stanna. Jag vet inte hur man gör. Har tappat ankaret.

Svaret på gåtan i rubriken är alltså: jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Ja de är lika för mig, jag är också en hoppjerka. Jag har också räknat ut hur många adresser jag har haft sen jag föddes och de blev 22 st. Ganska mycket de också. Ja helt otroligt där jag bor nu har jag bott i 15 år rekord.. Såg att du skrivit på din msn att du är mitt uppi flyttstöket, är ni på väg inåt staden igen..
kram kram Kicki

Miss Ann Passad sa...

Hej Kicks!
Tänk att du bott 15 år på samma ställe och jag har inte varit där en enda gång! Det får det fan bli ändring på! Sätt på kaffekannan! :) (Minns du att det var du som lärde mig det, att man ALLTID sätter på kaffe när det kmmer fölk!;))

Ja, vi har köpt hus i Klågerup som ligger närmare Malmö. 1 mil ifrån bara. Flyttar väl i november om allt går dom det ska.

Anonym sa...

ja jag sätter på kaffe hahah du är så välkomen så..
Ja skönt med bara en mil in till staden då kanske du också blir att bo där länge. Ja då lärde jag dig något i alla fall hahah.Hoppas allt går som de ska med flytten
kram kram kicki