tisdag 14 juli 2009

Jag drömmer väldigt intensivt ibland, så jag vaknar. Dessa drömmar minns jag och kan analysera. Jag drömmer ofta om fester och att jag har en massa folk omkring mig, både vänner och helt okända. Oftast är alla väldigt berusade utom jag.
Och i natt kom jag på varför jag gör det, för jag hade kvar känslan när jag vaknade. Alla är berusade för att det är så jag uppfattar folk, som väldigt oberäkneliga. Som gör och säger saker de inte menar. Det får mig att känna mig väldigt osäker och obehaglig till mods.

Jag märker tendenser hos mig som jag inte alls gillar; ju äldre jag blir ju mer osocial blir jag. Jag kan inte "ta"folk. Jag nästan undviker folk för att slippa hamna i konstiga situationer. Jag misstänker och misstror. Jag har länge tänkt att folk för ta mig för den jag är, "to know me is to love me". Men det är ju faktiskt rent skitsnack. Jag känner mig konstig och otillräcklig i andras sällskap. I takt med att gamla vänskapsband upplösts har jag glömt hur man uppträder bland folk.

Shit, jag som hade hoppats på att det inte skulle vara ärftligt...

Det är lite som en stukad fot; den gör ont men man klarar sig inte utan den...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Ja vad jobbigt att känna så, men inte så mycket att göra åt mer än att försöka träna bort de och utsätta sig för de som är jobbigt.. Kram Kicki