söndag 8 februari 2009

Det kommer över mig igen..


Jag har ägnat söndagen åt att uppdatera mitt CV och skriva personligt brev och sökt sommarjobb på olika tidningar.

Det är ångestladdat.

Jag kan inte ens räkna ut hur många sådana handlingar jag skickat genom åren. Till olika ställen. Och det är fan ingen trevlig uppgift!

Allting känns så jävla osäkert nu.

Jag är SÅ rädd att jag om några månader åter igen kommer att sitta där ensam, sysslolös alt. syssla med något som inte alls har någon förankring i mig. Det som är jag. Det jag vill. Det jag behöver.

Med människor jag inte känner. Som inte vill känna mig. Vilket jag skiter i, för jag vill inte känna dem heller.

Ensam.


Men jag är erfaren nog att veta att inget i livet är statiskt. Allting är i ständig förändring. Vilket ju är positivt om man är i en svacka.

Men skit när man tycker man har det bra...

Inga kommentarer: