måndag 6 oktober 2008

Jagad!



Om man ägnar sig år drömtydning så kan man ju undra vad mina trevliga drömmar i natt betyder...




Det började med en dröm där jag och en tjej (vet ej vem! blond...) åkte i en mörk trång läskig hiss. (Typ Motetten i Malmö). Vi ska av på en "safe" våning som vi vet finns i huset, men hissen stannar inte utan fortsätter längre och längre ner...dit vi vet att vi INTE ska. När vi närmar oss källaren så börjar vi ser "zombies" genom förnstret. Typ sådana som i "I legend". När vi når botten står de i massor och trycker sig mot rutan och rycker i dörren. Där vaknar jag. Tack och lov.

Men sedan somnar jag om. Och fortsätter drömma om att jag är jagad! Inte av klassiska zombies nu, utan mer sofistikerade. De har liksom en ordnad samhällsstruktur som alla måste ingå i. (finns flera filmer med detta tema - kommer inte på nån titel just nu..) Alla måste spela med. Tecknet på att man är med "på riktigt" är ett märke på ryggen. Man blir smittad av råttor (eller små hundar? Eller var hundarna goda" minns ej) och sedan skulle man ingå någon sorts ritual. Alla omkring mig blev "smittade"kröp närmare och närmare inpå... Alec Baldwin var ledaren... :s

Jaja.. av det lilla jag känner till om drömtydning så är det aldrig bra att rasa NERÅT i en hiss, och det blir säkert inte bättre av att det är zombies som väntar därnere...

Och att alla ingår i ett samfund och jagar en... nä... det kan nog inte heller vara så jäkla bra... :s

1 kommentar:

Bakmonstret sa...

Nu gav du ju MIG mardrömmar!!!
*ryser*