måndag 15 september 2008

"Som matte"!!!

Måndag morgon. Första lektionen; redigering i In Design.
Brevid mej sitter upphetsade tjejer många år yngre än jag och finger-springer över tangenterna.
"Klicketeklick" så har de en fullt duglig tidningssida på skärmen.
- Det här är ju skitkul! Det är som matte, när man väl kan det är det inga problem! ropar de med blossande kinder.
Jag suckar...
Hopplöst.
Jag är usel i matte, också.
Klickar lite förstrött...klipper o klistrar lite.. vafan var det vi skulle göra? Egentligen?
-Ni är sååå begåvade! utbrister "fröken" helt otippat.
Vafan?? Har både jag och min dataskärm med tydliga bevis på att så inte är fallet helt sugits in i det där svarta hålet det pratats så mycket om och försvunnit ut i evigheten??? Or what!??

Ja, varför inte, känns som ett alternativ...

1 kommentar:

Bakmonstret sa...

Du fixar detta!
Det är aldrig fel att fråga om någonting är oklart. Sen är det bara att göra sitt bästa och vara nöjd med sitt arbete. Sen är det klart!
Man kan aldrig göra mer än sitt bästa...