söndag 28 september 2008

Äsch...

Hur kan de säga att filmen "Flyga drake" är bättre än boken?? Inte på långa vägar är det så! Så där blev jag lite besviken. Även om det var intressant att se bilder från Afghanistan eller var den nu är inspelad. Miljöer som kan vara lite svåra att se framför sig om man inte varit där..
Det är alltid svårt för en film att leva upp till en bok (läsupplevelse).

Juno. Jag förstår att den fått mkt uppmärksamhet för sitt manus! För det var en speciell film i dess postiva mening. Men jag blev lite trött på att det HELA tiden skulle vara så snärtig och underfundig dialog i varje uttalad mening!
Sången på slutet var söt!
(Kanske märks det att jag sov lite då och då...:s Inte för att den var tråkig utan för att det var sent och jag var i sockerkoma och det var film nr 2, vilket är mer än jag klarar...)
Kanske får den en ny chans innan veckan är slut.

Inga kommentarer: