söndag 10 augusti 2008

Semesterrapport..

Ser ni byggnaden på toppen? Dit skulle vi! :s Mind you att jag är höjdrädd!
I liften på väg upp...
Micke & Colin på utsiktrampen. Jag får panik när Colin är så nära kanten!
Men här är beviset; JAG ÄR UPPE PÅ 3000 METERS HÖJD!!!!
Micke den stolte bergsbestigaren... Som bara vill högre å högre...

Sista dagen bestämde vi oss för att se Österrike uppifrån så att säga. vi åkte till "Der Dachstein" som är ett berg på ca 3 km öh.. jag var orolig eftersom jag knappt ens pallade gå på "Arthurs seat" I Skottland som är en liten skithög jämfört med detta... Men man ska ju utamana sina rädslor! Så först gick och gick och gick vi uppför i gassande solsken. Colin var ytterst missnöjd. Sen var det lift upp den sista biten. Detta hade jag fasat för! Men ställde man sej bara i mitten bland alla människor och inte hade utsikt neråt så gick det ju bra..;) Var ingen lång tur heller... Väl uppe var allt fantastiskt! Jag var relativt lugn så länge inte Colin var nära kanten. Då grips jag av någon sorts panikkänslor och måste svälja hjärtat som sitter i halsgropen. Och jag vet, att om jag säger till honom att han ABSOLUT inte får vara där så blir han obstinat och gör det ännu värre. Alltså stod jag där, några meter ifrån och svalde och försökte titta bort. Själv kunde jag gå fram och titta ut/ner... Läskigt men uthärdligt. Käkade där också och besökte en isgrotta...

1 kommentar:

Ami sa...

det är ju så det är med Micke....
Han vill högre och högre...och det fixar han ju. Han har börjat långst ner och klättrar o klättrar...