söndag 10 augusti 2008

Semesterrapport..

Colin simmar grodsim!
Inomhusbassängen! Mysig va?
Mickes bästa måltid under vistelsen: fläskfilé med gorgonzolaost och "dumplings" någonsorts mjölklumpar tror jag vi kom fram till att det var.. används istället för potatis/ris ell liknande..
En vy.
Vårt hotell från framsidan. Och Colin.
Vår dag i Filzmoos blev perfekt! Urfint väder! Vi stack och badade på det lilla badet som fanns där. Colin simmade "grodsim" (= bröstsim) 15 meter! Jag låg i solen kanske 10 minuter, sedan fick det bli i skuggan under ett parasoll. Gillar inte att steka mej, har aldrig gjort. Det märktes att solen tar bättre där uppe i bergen, för jag fick rejäla märken efter bikinin på desa 10 minuter! Efter badet gick vi å käka lunch på en shysst restaurang. Sedan letade vi souvenirer. Hela Filzmoos är bara hotell och affärer.. Fick ett bärnstenshalsband av Micke. Gillar bärnsten, skulle vilja hitta en sten med en insekt i, som i Jurassic park! ;) Ja, sen var det dags för middag på hotellet och en kaffe/drink på terassen och så upp på rummet och läsa. Colin spelade sitt älskade Madgaskar-spel. Det var en god idé att ta med datorn. En perfekt semesterdag alltså! (jag skriver fortf "semster", men jag rättar mej hela tiden...)

Inga kommentarer: