onsdag 6 augusti 2008

Semesterrapport!

Vy över Filzmoos, fatta hur mäktigt det är!
Inför besöket i saltgruvorna fick man klä om... (min jacka lukatde svett..:(.
Ja, såhär kan det har sett ut på den tid den begav sej...

Mündag: (deras ü sitter där vüra a med ring över brukar sitta...)

Var vi till saltgruvorna utanför Saltzburg. Läskigt! Har alltid tyckt att det müste vara världesms värsta jobb, typ, att jobba i gruvor. När vi ükt tüg in i berget en bit och skulle hoppa av och promenera var jag tvungen att stülsätta mej ordentligt för att inte gripas av panik! Shit! vad har hänt med mej?? Varför är jag sü jä-a nojig och orolig!! Men det är väl en naturlig känsla och ett försvar att reagera pü "farliga" situationer. Men det var en intressant rundtur, och man ükte rutchkana längre ner i gruvan. 3 ggr. Och det tyckte iaf Colin var kul! Jag började känna av en begynnande huvudvärk. Tog verkningslösa piller. Gick en lüng promenad. Sista km i uppförsbacke. Är ordentligt otränad och fick ta i ordentligt. Dü släppte huvudvärken!!

Tisdag:
Kom den tillbaka igen...:( Gick och fick (en mycket bra) massage för min nacke och mina axlar/övre delen av ryggen. Huvudvärken eskalerade....
Det var molnigt och lite regnigt.
Ükte till Saltzburg som jag längtat efter! Tyvärr är det nügon sorts festival där och FULLT med turister överallt! Inte kul! Bara stressande... Men kunde bocka av ännu en punkt pü min "att göra innan jag dör-lista" : att äta bakelse pü kondis i Saltzburg! Det var najs. Fick bli vür lunch.
Ville ha en snygg tröja med Mozart och saltzburg pü, fanns ej! Köpte ingenting!!!!! Folk som tycker att jag har svart bälte i shopping kanske blir färvünade över att fü veta att jag faktiskt inte handlat nügonting än!!!!

Idag, onsdag:
Huvudvärken eskalerat ytterligare, tagit tabletter sü jag är helt yr nu...
Idag ska vi ta det lungt här i Filzmoos. En liten, liten turistby i alperna som säkert lever upp under vintersäsongen! Men här är fint nu med. Vi ska titta i affärer, promenera, gü och bada (här är ett litet friluftsbad). Solen skiner och det lär bli fint väder. De har väldigt god glass i Österrike. :)
Jag har säkert mer och berätta, och kanske hinner jag inte rätta till ev skrivfel, men man har ju bara en begränsad tid vid datorn här....
Synd oxü att jag inte kan lägga upp bilder eftersom det inte är vür dator... für se om jag kan lägga upp nügra i efterhand när vi kommit hem..
>P&K!

Inga kommentarer: