lördag 2 augusti 2008

Semesterrapport!

Färjelägret vid avgång från Trelleborg.
I hytten.
Soluppgång.
På 3d-bion. :)
Vid en fet fontän i Nurnberg.
Halloj!! Det fanns visst internet pa hotellet här i Filzmoos, Österrike! :)

Igar var vi i Nürnberg där vi stannade över natten. Först när vi körde in i staden tänkte jag att det var en förfärlig stad! Graa stora fyrkantiga hus. Allting var smutsgratt! Shit vad synd tänkte man... Hittade ett hotell som hade plats. Sen gick vi ner till zentrum... COOLT! Skitmysig stadskärna! Stort och med historiska byggnader! Massor med coola affärer! Köpte ingenting dock. Hüller mej till vi ska till Saltzburg. Vi blev avrüdda att üka vidare frün Nürnberg direkt pü morgonen som vi först tänkt, dü den Bayerska semestern just inträtt. Sü vi fik uppehülla oss lite till. Gick och süg pü 3d bio. Och DET mina vänner var värt hela vistelsen i Nürnberg! Jag grät som ett barn när knölvalen simmade förbi mitt ansikte och tittade pü mej med sitt sorgsna allvetande öga. Jag sträckte fram handen och tog pü hans fena... Jag svär att jag kände knölarna under mina fingrar! Türarana rann hjälplöst bakom de gigantiska 3d-glaögonen... Für stüpäls bara jag tänker pü det... Jag SKA simma med delfiner innan jag dör! (Vilda delfiner!)

Sedan bar det av üt sydväst. Och där uppenbarade sej BERGEN! Jag har sett berg förr i Skottland och pü Gran Canaria, men detta är ju ALPERNA! Europas ryggrad!!! Magnifikt! Vi är smü vi människor! (Men ack sü kapabla att förstöra vür jord....)

Nu är det strax frukostdax i ett molnigt Filzmooz.

Alles gütt!

2 kommentarer:

Bakmonstret sa...

Va coolt.. med allt... 3Dbio och bergen... riktigt coolt.. =)

Anonym sa...

Regler:
Posta reglerna först. Svara på alla frågor. Skicka vidare utmaningen till fem andra bloggare. När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
1.Göra mat
2.Vattna blommorn vid min moster
3.Beställs tågbiljett till Stockholm
4.Vika tvätt
5.Sova

Vad gjorde du för tio år sedan?
Hade säkert fullt,mina barn var inte så stora då..

Ställen du bott på?
Borlänge,Fredriksberg och Fröaråsen

Fem saker du skulle göra om du blev biljonär?
1.Renovera hela huset
2.Köpa ny bil
3.Öppna ett härbrä för hemlösa och utstötta
4.Öppna barnhem i privat regi
5.Kosta på mig rehab...så jag kanske får ett bättre liv..utan värk eller i alla fall mindre värk

Yes, Gissar på att det var allt. Nu var det tydligen min tur att utmana. Jag utmanar: Carina,Sandra,Paula,Anneli och Helena Alla finns länkade till höger. Hoppas att ni blir lika glada som jag.. haha..