torsdag 8 mars 2012

Statusuppdatering

Har i princip blivit av med jobbet.
Tillbaka på timanställning och det är sagt att jag kommer att jobba ca 2 dagar i veckan.
Great! Äntligen har jag tid att sova ut, vila upp mig, bli frisk, träna, äta när och hur jag vill!
Men
Jag kommer inte att ha råd att göra det...

Träningen förresten
Är lite trött på gymmet jag går på. De har dåliga öppettider. Och de fattar inte eller vet inte hur de ska jag göra när jag säger att jag vill bygga muskler! De kan ingenting om vad/hur man ska äta för att få bra resultat, eller orka mer. Och inte heller handlar deras träning om hur man bygger effektivt.
Känns det som.
Mer som "må bra" träning.
Jag delar lokal med mestadels äldre människor som rehabbar. När där är någon.
Volymen på stereon är - för äldre rehabbande människor - klädsamt låg.
Jag blir uttråkad, otålig och rastlös.
Skit.
Det är det närmaste gymmet och jag vill inte köra flera mil för att få träna.

Kosten/dieten eller whatever.
LCHF funkade bra först. 3 kilo rann av mig som vatten på en gås.
Förmodligen för att det var just det.
Sen gick jag upp igen...
Nu försöker jag dra ner på mjerier också.
Kanske lägga till mer grönsaker och rötter och nötter...
Frustrerad.
Poitiv effekt av denna kosthållning är att jag inte har några sockerdippar! Förr när jag åt gröt på morgonen fick jag skynda mig att köra och träna för att hinna före "dippen". Oftast hann jag inte utan fick stå där och yr och kallsvettig i mitten av passet. Och så rädda mig ur sitsen med en halv protein (socker) bar. Nu kan jag ta det lugnt. Tränar iofs kotare pass nu också, men jag vet skillnaden. Inte lika sötsugen heller.

Inga kommentarer: