onsdag 21 mars 2012

Jag har en uniform på arbetet. Nu har jag noterat att jag även bär uniform på min lediga tid. Hemma; alltid mjukisbrallor och stor t-shirt, ofta med reklam från någon av makens samarbetspartners. Bägge persedlar har en hinna av katthår, hur ofta jag än tvättar dem. Alternativt, om jag jag jobbat mycket och vill markera min ledighet, då bär jag min One Piece, oftast på helgerna. Om jag ska bege mig utanför dörren har jag två par jeans modell "ballong" som jag altererar mellan och någon sorts randig långarmad t-shirt + en sjal. Herregud så trist! Jag har inte ens reflkterat över det innan! När blev det så här??? Till saken hör - verkligen - att jag har sjukt myckt kläder!
Mest finkläder, jag har klänningar på rad som väntar på att få komma till användning. ( Eller hur? "Åh, undrar om jag blir använd idag??" "Nej vaddå, du fick ju komma ut för två månader sedan, jag har fortfarande mina tags kvar, det är MIN tur".. "jamen du är ju en vinterklänning medan JAG däremot... ja ni fattar....)
Men även massor av andra vardagliga jeans och vanliga tröjor... men jag pallar liksom inte... :s
Häromdagen när det var fint vårväder drog jag på mig ett par slitna BF-jeans och en ljus konsert-shirt. Det var tom så maken märkte skillnaden! Det ni!
Kanske blir bättre när det blir vår och sommar. Massor av party och happenings nu i april-maj också ju.
Jag riktigt känner hur det vibrerar i garderoben av spänning & förväntan.... ;)

Inga kommentarer: