onsdag 1 februari 2012

Nu har jag varit hos doktorn. Jag lyckades tjata till mig en akuttid trots att jag inte var akut sjuk just nu.
Väl där gick det undan, som det ju gör när det är akuttider. Dessutom var de bara två läkare där, två var sjuka.
Men jag ska bli hjärnröntgad i alla fall. Detta pga huvudvärken + kräkningar jag drabbats av flera ggr på senare tid. Sedan togs det blodprover, får se vad de visar.
Tydligen har jag karpaltunnelsyndrom, vilket läkaren sa kunde bero på hypotyreos= underfunktion på sköldkörteln.
Ja, det är ju det jag säger och har sagt i ett par år nu. Får se vad blodprovet visar denna gången.
Man kan ha problem med sköldkörteln som inte syns inom sjukvådens nuvarande parametrar vad gäller blodprov.
Men det bryr sig inte läkarna om.
Detta har jag skrivit mycket om i äldre inlägg för ca 1,5 år sedan. Förra gången jag dansade runt i vården ang detta.

Jag hade gärna velat tala om alla andra symtom jag har, och frågat och hoppats få svar.
Jag är övertygad om att det är mina arbetstider som knäcker mig. Jag har inte velat erkänna det, men så är det.
Och inte har jag något val heller, det är detta jobbet eller inget jobb.

Inga kommentarer: