fredag 11 mars 2011

Jag har tänkt jag skulle skriva flera gånger. Men jag har inte pallat... :s
Tänkte skriva om anställningsmötet jag var på. Där en av oss aspiranter klätt upp sig i ny blus och allt. Den var från Vero Moda, strl 42. Det syntes tydligt eftersom hon satt på den ut och in. Låt detta öde aldrig drabba mig.

Jag har jobbat ganska mycket. Långa pass. Tröööött! Och så less på bajs och snor.
Nu har jag blivit drabbad av en dagisbacill. Ont i kroppen och hostig. Undrar vilken av dem det är? Influensa? Förkylning? Lunginflammationen kanske? :s
Sjuka barn ska vara hemma med sina föräldrar. Basta.

Förresten, om ni misstänker att dagispersonalen talar om er i era roller som föräldrar så är ni rätt på det. Åsikterna flödar. Allt från var barnen har på sig och vad de äter till långt större på sitt sätt ovidkommande ämnen.

Jag är själv mamma och vet att det inte är lätt att få ihop det. Och även jag är nojig att jag gjort något "fel" när jag lämnat på dagis eller numera fritids...

Trist att jag inte är på topp idag när jag ska på anställningsintervju. Eller ska man kalla det inställningsintervju?

Man blir lite knepig när man gått arbetslös ett tag. Man tror ärligt talat att det är något fel på en. Att man aldrig kommer att få ett förtroende igen... eller ens att klara det...

Inga kommentarer: