söndag 20 februari 2011

Ok, jag erkänner.
Brist på bra BH och bra skor var bara undanflykter. Jag HATAR att springa! Jag avskyr att människor ska behöva se mig springa, och en vacker dag som denna är skogen full av slappt söndagspromenerande människor.
Efter ett par hundra meter fick jag andnöd. Jag svär, den minusgradiga luften ville inte komma ner i min lungor hur mkt jag än gapade och vidgade lungorna! Läskigt! :( Efteråt hostade jag som bara den...
Dessutom går det alldels för snabbt. Jag vill vara ute och igång en lång stund, måhända inte så jag får andnöd, men klart aktiv i alla fall. Nu var helvetet över på ca 20 minuter. Jag hade velat vara ute minst det dubbla iaf.

Men BH:n satt som gjuten! Som en harnesk. Ni kan kalla mig Brynhilde! :)

1 kommentar:

Lillastesyster sa...

HA! Jag va sen till bussen en gång. Skulle springa från korsningen vid komvux halvvägs ner till södervärn för busshållplatsen är flyttad. Det handlar med andra ord om några meter och jag fick inte heller luft. Jag fick ont i halsen och hostade som en tok efteråt. Jag får verkligen inte luft när jag springer, även om det är några meter. Sanslöst!