lördag 25 september 2010

Stolt

Jag är så stolt över min son!
Jag blir så glad när han säger "han den brune" eller "är det hon med brun hud"?
När han gick på dagis var det på ett dagis med många invandrare, och naturligtvis såg han ingen skillnad på sina kompisar mer än just hudfärgen.
När han blev lite äldre och började skolan kom han hem och använde ord som "neger" och "nigger". Jag frågade vad orden betydde och han visste inte. Då sa jag att man ska aldrig använda ord som man inte vet vad de betyder, för då verkar man bara korkad.
(Jag förklarade också varför de orden han använt inte var så bra att använda.)
Och han hör och lär. Jag tror han lär sig att tänka själv och vet vad som är okej eller inte.

Störigt då att vissa vill kalla mig rasist för att jag säger att demokratin har fungerat och fått ha sin gång när nu SD kommit in i riksdagen.

(vilket jag inte bidrog till.)

Inga kommentarer: