onsdag 1 september 2010

Nu har jag varit sådär trött och orkeslös igen i några dagar. Vet ej varför. Tar ju mina medicamenter som jag ska. Har iofs ont i halsen också så det kan ju vara något som är på G. Känner att jag tappat gnistan... Vill inget, inte lönt liksom...

Har gjort av med en hel period nu på a-kassan. Under den tiden har jag först haft en totalt värdelös coach från AF, sedan praktiserat (jobbat hårt!) i 6 månader, för att sedan gå danskkurs, till att få en ny "privat" coach. Den sistnämda har visat mig hur mitt "livshjul" ser ut nu och hur den bör se ut. Hon har även påpekat vikten av att le via mejl när man skickar in sina cv. Och annat matnyttigt.
Vidare säger hon att jag måste ha ett mål, annars har jag ingenstans att gå mot.
Och det är naturligtvis sant.
När jag var riktigt liten ville jag bli sångerska, veterinär, skådespelare eller författare. Varför jag inte blev det vet jag inte. Jag kan inte heller svara på varför jag gått en journalistutbildning utan att bli journalist.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska bli när jag blir stor.
Jag har inga mål, och dåligt med medel att ta mig någonstans.
Känner mig bara trött och oinspirerad...

Inte så att jag inte vill något, jag vill mycket, men inte tilläckligt starkt och målmedvetet. Kanske?

Och naturligtvis har jag sökt jobb också under hela den här tiden. Några hundra, kanske... Jobb jag passat för och verkligenm velat ha, jobb som är under min kompetens och som är över den. Och jobb som jag kan tänka mig att stå ut med - åtminstone. Men jag ljuger inte om jag säger att jag fått kanske fem (5) svar. Jag fattar inte att det kan vara så jävla jobbigt att meddela sina sökanden att någon annan fått platsen. Så man vet. Så man kan släppa det och gå vidare. Vet de inte hur man gör när man skickar massmejl? Vad är problemet?

Inga kommentarer: