måndag 6 september 2010

När jag lägger mig på kvällen brukar jag tänka att "Ok, jag fick inte så mycket gjort idag, men det tar jag igen imorgon!!"
På morgonen tänker jag: "Åååh, vad trött jag är... Ska bara äta frukost & läsa tidningen, men SEN ska jag ta tag i...."
Senare: "Ska bara duscha."
Sen: "Måste bara kolla nätet".
Myyycket senare: "Fan också, vad klockan blev mycket, och vad trött jag är. Äh, slänger in en maskin tvätt och får undan disken så har jag gjort något iaf. Och kör till affären, hämtar sonen, fixa maten..." Och så blev det sådär stressigt igen- Och jag har inte fått något gjort. Jag VILL verkligen få något gjort! Det är själva görandet jag inte får till...

Ibland kunde det varit bra om datorn inte funkade några dagar (fast det törs jag knappt skriva, tänk OM den skulle lägga av!!)
Men då hade det alltid funkat att knäppa på TV:n eller läsa någon av alla böcker jag har på vänt...

Det är så här det blir när man varit arbetslös ett tag... För mycket tid att skjuta fram allting till. Inga strukturer...
Inget startblock och inget målsnöre, men en jävla massa häckar i vägen!

Inga kommentarer: