fredag 30 april 2010

Så var jag hos Dr idag. Det var bortkastad tid. Tyckte doktorn också verkade som. Hon började med att säga att var 3:e kvinna som kom till henne var trötta. Vidare att trötthet inte var en sjukdom.
Hon ställde inte en enda följfråga! Hon frågade inget alls!!
Jag försökte ändå påpeka att min mamma och fler på hennes sida av släkten har haft problem med sköldkörteln och då sa hon att "Det får ett blodprov visa, jag ser att du tagit ett sådant innan som inte visat något."
Jag sa att jag har förstått att det händer rätt ofta att man inte kan se det på ett sådant blodprov.
-"Nej" tyckte hon, "det visar allt".

Fast jag har pratat med folk och läst på själv att det oftast inte syns på ett vanligt sådant blodprov.

Jag försökte förklara lite till men hon sa bara att jag förmodligen jobbar för mycket (gör jag inte), sover för lite, är deprimerad, (ÄR JAG INTE!!)

Hon frågade mig om jag tyckte att hon skulle ta blodtryck och lyssna på lungor och hjärta och så.
"Ja, det kan du väl, jag brukar ha lågt blodtryck ibland"
Då sken hon upp "Jamen lågt blodtryck brukar man bli trött av"
"Jaha, men varför har man lågt blodtryck då?"
*suck* "Ja det behöver man inte oroa sig för, det är värre om man har högt."

Sedan slog hon till med att hon minsann också var trött! Alla är trötta ibland!

Ja men om du inte varit så jävla ointresserad, trött, (deprimerad kanske?)Så hade du fått veta att det inte bara är en sådan där vanlig trötthet som alla kan känna ibland.

Anyway.

Hon lät mig ta blodprover. "Dont't call us, we call you".
Ajö.

Sen åkte jag hem och la mig.

Min pojke ska vara med och tända valborsbålet i byn, och då ska ju jag närvara. Men jag pallar inte.
Får göra det ändå.


Som jag längtar tills jag ska till homeopaten!

1 kommentar:

Ami sa...

Var hittade du det skåpet till läkare?