söndag 4 april 2010


Bilden är från påsken-09

Jag är inte beroende av:
* Tobak - Jag rökte i flera år, tills jag helt plötsligt fick nog och slutade. Så bara.
* Alkohol - Jag dricker måttligt. Kan ta "bara en öl". Känner jag för det kan jag dricka mer, men jag måste inte.
* Droger
* Mat finner jag ointressant.

Jag är beroende av
* Socker.
Helvete.
Har nästan klarat mig genom hela påsken, tills idag. Grått, regnigt och tråkigt. Automatiskt vill jag ha något gott att "trösta" mig med, eller vad fan det nu är. Jag känner igen det, det är alltid likadant.

Jag håller mig, håller mig, försöker övertala stenåldershjärnan. Klarar t o m att gå till affären utan att handla ngt sött.

Men sen. Kommer på att maken har ett choklad någonstans. Letar resultatlöst.
Tänker att det var ju bra.
Tänker att det var ju själve faaan!!!!
Sedan går det inte längre. Rotar fram ett paket mariekex (hur sexigt är det på en skala!!?) brer på ett lager bregott och häller O'boy-pulver över. Står vid diskbänken och trycker i mig...

Inga kommentarer: