lördag 8 augusti 2009

I umgängets och kräftans tecken...


... har helgen gått. Först var var det bad, grill, vin å godis. Mycket mat, vin & godis har det blivit denna sommar! Jag har brytt mig osedvanligt lite faktiskt.
I går var jag på kräftskiva. Det hade jag inte riktigt planerat för, och hade ingenting med mig. Jag körde, så inte ens lite öl rann över mina läppar. Men det var ganska trevligt ändå att träffa mina gamla klasskamrater. Jag förstår dem inte alltid, men det är förmodligen ömsesidigt. Det går bra ändå.
Vid tolv-tiden körde jag hem. Hade köpt en påse blandgodis (läs choklad) tidigare på kvällen som jag mumsade i mig på vägen hem. På P1 var det något som kallades "sexradio", vilket jag förundrades över. Det var dock inte särskilt bra så jag stängde av och lyssnade till bilens sövande ljud.
Det är en stor frihet att kunna köra själv på tillställningarna i stan. Kanske man skulle göra det fler gånger, och umgås nykter? Vad jag kunde utröna av gårdagen var att det inte gör någon större skillnad för mig i alla fall.

Inga kommentarer: