söndag 23 augusti 2009


Hela sommaren har gått som i ett vakuum. Allt har varit på paus. Jag blir rastlös och nervös och försöker forcera fram händelser.

Nu har korken skruvats av och allt kommer samtidigt.
* Jag ska börja praktisera på en en liten byskola här i närheten. Jag ska där vara rektorn behjälplig och hjälpa henne att bygga upp en struktur i deras datasystem. Jag ska också hjälpa henne bygga upp en fungerande rektorsexpedition. Vidare ska jag assistera lärarna på lektioner och så ska jag vara någon form av fritidspedagog och spela teater med barnen. Rektorn hade läst HELA mitt CV inkl att jag och höll på med teater för sisådär 25 år sedan.... och att jag varit biblioteksassist på en skola när jag var 18. Så jag ska även hjälpa till med skolbiblioteket.
Jag har blandade känslor för detta, men mest ska det bli kul att göra något! Eftersom det är en praktik ska jobbsökning och ev jobb alltid gå före, så jag kommer fortsätta söka o hoppas på nåt riktigt.


* Vi har kommit igång att söka hus närmare stan. Hurra! Och anus. Jobbiga beslut, jobbigt att ta nys större lån, jobbigt att flytta och oroar mig för sonen. Men bättre plats! Närmare stan! Egen uteplats!
Får se hur det går.

+ en del annat har det varit....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig..
ja vad skönt att flytta närmare staden, ja hoppas de blir bra för C, de blir de säkert barn är anpassningsbara...
Har du hoppat av skolan och börjat jobba igen eller är de praktik genom skolan är lite trög så jag fattade inte hahaha.. ha de bra och hoppas ni hittar något närmare stan, kram kram kicki

Miss Ann Passad sa...

Hej Kicki!
Ja alltså vi ska ju hitta ett hus först som vi vill ha och som inte ruinerar oss... Och det är också ett projekt ju.
Skolan är slut! Men jag har inte fått nåt jobb, så praktiken är en sk "åtgärd" från af som jag hoppat på bara för att jag inte pallar gå hemma. Jag kan sluta den närsomhelst om jag får ett jobb eller en annan praktik som passar mig bättre.
P&K!

Anonym sa...

Hej
sladdarna som hänger på väggen är till emils dator uppe och den andra är till tvn, hahaha..
kram kicki.
jaha är skolan redan slut har du gått ett år eller var de mer,tiden går ju så fort så man hänger ju inte med.