måndag 6 juli 2009

jaha...

Ja, det är väl egentligen dags för mig att uppdatera min blogg. Om jag inte ska lägga ner den vill säga...
För ungefär ett år sedan fick jag besked på att jag kommit in på journalistlinjen. Jag var var fantastiskt lycklig för det! Jag vet inte vad jag trodde skulle hända. Faktum är att jag sket i vilket, bara det hände något. Och det har det ju gjort.
Nu är det lite drygt en månad sedan jag slutade skolan. Trots att jag verkligen gillat skolan och trivts där så var det ändå skönt att det tog slut. Jag fick inget sommarvik, vilket nästan skulle vara omöjligt att inte få. Jävligt tråkigt. Men ganska skönt att ta det lite lugnt ändå på något vis. Det har även gått en dryg månad sedan jag först skrev in mig på af och anmälde mig till a-kassan. Det har inte hänt ett skit. Jag har sökt jobb på egen hand, jag gissar på kanske tio stycken. Varav ett journalistjobb. Jag har också bett om diverse åtgärder från af, men det händer inget. Från a-kassan hörs inget heller. Vet fortfarande inte om jag får ngn a-kassa eller ej. Vi lever på en lön nu. Det suger.
Vill ju så jävla mycket, men nu blir det inget av det.

Jag ser tiden an.

Inga kommentarer: