onsdag 4 mars 2009

Lycka!

Idag kom jag ut från ett jobb. Ett jubilarporträtt. Solen sken och jag befann mig mitt ute på skåneslätten. Jag var på väg till reporterbilen när jag plöstligt känner hur det bubblar i mig och munnen blir bredare än på länge och jag bara tänker: "Fan vad jag är lycklig"! Det är så jäkla kul! Och solen skiner, och här och just nu är allt så bra!
På redaktionen väntade nästa jobb. Det var lite tuffare, var i kontakt med politiker och höga tjänstemän och ställde besvärliga frågor. Blev peppad av de andra på red. Och det kändes så bra! :) Och sen kom min klasskompis och hälsade från två andra klassisar, och vad glad jag är att jag känner dom! (och jag blev visst bjuden till nåt på fredag..)
Och sen åkte jag på nästa jobb... Jag var sämre förberedd än jag ville vara, men jag hade inte haft tid. Jag hade ätit kass *lunch och var hungrig med blodsockerras och satt med skakiga händer och trög hjärna och försökte intervjua två pers samtidigt! Inte att rekommendera! Men, jag tror jag löser det med! Idag är jag oslagbar! (och så ska man inte säga, för då går det som för de svenska friidrottarna.)
Och en liten artikel av mig var med i sds idag!

* Ljummen bagel med nästan råa baconbitar och en tomatskiva och några kycklingskivor och nån fruktig chutney. Why oh why beställer jag något sådant!!!!!!!!?????

Inga kommentarer: