lördag 23 augusti 2008

Så jäkla sorgligt!!!!!!!!


Har ni läst om knölvalungen utanför Australien som blivit av med sin mamma och desperat försökte dia segelbåtar? Bara det får ju en att böla!!! Männsikor med hjärtat på rätta stället tog honom till en annan valflock och försökte få honom integrerad där, men misslyckades.
Idag i tidningen stod det att ungen fått avlivas. jag citerar:
"Valungen har blivit lungt och humant avlivad. (...) "En "aborginsk "whalewisperer" kallades också in för att lugna valungen. Mannen sjöng lugnande sånger som gjorde att Colin simmade in nära båten och lät sej klappas". Slut citat.
BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL!!!!!!!!!!!!!
Och de kallade honom COLIN!
Tack gode Gud för "valviskaren", att det bara finns!
R.I.P lille vän....

(Jo, jag vet att männsikor som inte delar mina värderingar kan tycka att detta är ett löjligt inlägg. Fine. Valarna fanns här före oss, de förstör inte sin miljö. De är fredliga och sociala. Otroligt mäktiga och vackra! M m. Jag lever hellre i en värld med ett rikt djurliv än en värld utan! By the way så sörjer jag även över männikoöden, mest vad gäller barn som far illa... Om jag nu måste rättfärdiga mej. Men det behöver jag ju inte...)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej..det så jäkla lustig att människan ska avliva djur så fort det inte riktigt funkar ... hmm blir bara lite stött av det,kan inte hjälpa ,kanske bäst för valen men ändå..ska vi inte låta naturen ha sin gång?? // Tobbe