lördag 16 augusti 2008

Killercat!! mm

Dexter brukar följa med mej ut för att hämta tidningen. Idag lät jag honom vara ute en liten stund till. Tog 2 minuter sedan står han i trappen med en död fågel i munnen... Med stolt svansföring trippar han in och börjar bolla runt med den lilla lealöse i hallen. "DEXTER"!!! Tar upp fågeln... Kallar på Colin och visar och berättar. "Ska du kasta den i soptunnan" frågar han. "Njaaa... vad tycker du"? frågar jag. "Ja gör det!" Svarar min avkomma.... Shit, hade det varit jag i den åldern hade det varit gråt och "tannagnisslan". Det skulle ha fixats kista och spikats kors och sjungits psalmer... *Suck* vart är dagens ungdom på väg....;)

Nu är det Malmöfestival. Var där i går en sväng bara för att kolla in stånden (fniss, så fick jag det sagt.;)). Men det var hemst vad det var reducerat! Knappt nånting! Och inget utöver det vanliga tingel-tanglet! Men idag är det Anderslövs marknad! Det ni! Kanske DÄR alla coola stånd finns! (fniss igen...)

Ikväll ska vi på kalas hos "Mr T". (Fattar inte varför han hellre vill ha samma nick som en stor svart slagskämpe med mohikan från 80-talet än "T-bone" som jag tycker är bättre, och som är Tommy Lee's nickname...men men..)

Nä, nu ska jag gå å skölja ur olivoljan ur flätorna och ge mej ut på byn...:)
Trevlig helg youall!

2 kommentarer:

Bakmonstret sa...

uppskattade ni inte jägarens present? ;)

Miss Ann Passad sa...

Jodå, tanken bakom kanske. Och visst hade han varit duktig, med tanke på att han inte är utekatt ens... Men ändå.. :s