tisdag 15 juli 2008

Ute i fält idag!

Idag har jag haft lite annorlunda arbetsuppgifter. Jag har varit ute i fält. Nä, inte ute på krigsstigen men ute för att samla in vissna klöverblommor med skadedjurslarver och deras fiende (våra allierade) i. Shit! det var jobbigare är man kunde tro att stå dubbelvikt och böja sej över klövern med saxen i högsta hugg. För "ta nu inte bara de högsta som sticker upp och inte bara de ute vid kanterna". Nänä, såklart. Jag måtte vara i urusel kondition för fy vad det var jobbigt!!!!!!!!!!! Min kollega i 60+ åldern var dubbelt så snabb! Där var många humlor, jag gillar humlor! Humlor och trollsländor är mina favvisar.
Min tatuering är varm och gör ont.. Vet inte om det är en normal läkningsprocess eller om den är lite inflammerad? Det ser inte så hemskt ut... Men färgerna börjar mattas av och den gamla börjar synas igenom, inte så det stör.. och om det stör så får vi ju fylla i.. Tycker det är jobbigt med läkningen bara.
Jag är inne i en sådan där trött period. Det är så jä-a tröttsamt...

Inga kommentarer: